Take a chill-pill

Nu efter ett ungefär 3 månader långt break känner jag mig manad att skriva här.

Jag har idag haft en lektion där jag Henrik skulle planera vad jag vill göra sen...
Jag har planerat en sak under hela sommaren. en enda sak.
Det är vilken vecka jag ska vara ledig.
Vad jag ska göra då?
-Det vet jag inte säkert och kommer troligen inte veta förrän dagarna innan.

Jag blev ifrågasatt om varför jag inte planerar.
Ärligt talat är det nog så att jag är jävligt impulsiv.

Jag vill inte ha någonting att följa.
Inte ha något strukturerat.
Jag tror det kan ha att göra med att jag gick på Montessori.
Där man får välja själv vilket ämne man ska jobba med för stunden.
Men man har något man måste ha klart varje vecka.

Jag tror det är något som gör att det sitter i än.
För jag är gör det jag känner för.
Jag vet inte men det känns som det passar mig
Jag behöver inte planera
Varför ska man tänka efter så länge på vad man ska göra.

Jag har blivit betrakad som oseriös, och att jag inte tar livet på allvar.
Men jag förstår inte varför jag ska ta allt så seriöst.
Jag ser folk omkring som är jättestressad,
men jag vill inte bli stressad
Jag vill vara lugn och harmonisk.
Nu vet jag inte om jag är så harmonisk
Men lugn kan jag garantera.

Vad som händer efter lumpen i januari 2010
Är för mig ett senare problem och jag kommer ta tag i det
Den dagen jag känner mig manad, precis som jag skrev denna bloggen.

Ha det soft.

Kommentarer
Postat av: emelie

hej det var en evighet sen vi pratade.
jag brukar läsa din blogg lite då och då, gillar dom faktiskt.
jag hoppas att allt är bra med dig nu för tiden, hör gärna av dig.

/Emelie i Ljungby.

2008-06-02 @ 20:56:49
URL: http://emelieliksom.blogg.se
Postat av: emelie

jaså minsann? Så trevligt ;) Synd att man inte såg något av dig då.

Härligt att allt är bra med dig, här är det helt okej. Vad gör om dagarna nu för tiden?

2008-06-11 @ 21:31:54
Postat av: caroline

jag skulle också kunna vara impulsiv, iallafall mer än vad jag försöker att vara. Skulle säga att jag snarare fungerar tvärtom, kontrollfreak och som alltid måste planera! Men det gör en ofta besviken att planera så mycket, det blir liksom inte alltid som man tänkt sig. Nja, en mix av båda hade nog varit bättre :)



Re: Usch ja, alla matcher förvånar mig! Först var holland obesegrade i sin grupp och sen förlorar de mot ryssland, som för första gången någonsin tagit sig vidare från gruppspel- pga svergie!! vilket EM...

Tror jag hamnade på din blogg genom ditt msn-namn. vi har ett delat intresse i lars winnerbäck tror jag bestämt :)

2008-06-22 @ 11:31:22
URL: http://imagine.webblogg.se/
Postat av: Mig själv.

Jag bara testar då en viss Märta påstod att det inte gick att kommentera min mycket skojiga blogg...

2008-07-12 @ 23:27:59
Postat av: En viss Märta

Fan det går ju. Det är nog mig det är fel på. Nu vet jag inte vad jag ska skriva. Fast det spelar ingen roll längre.

2008-07-14 @ 19:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0