Saker förändras när tiden går.

Nu skriver jag igen, en evighet sen jag klottrade här sist,
känns det som i alla fall.

Läste igenom alla kommentarer jag har fått, och jag fick en som inte skrev sitt namn.
Som skrev att hon/han älskade sättet jag skrev på.
Men skriver jag på något speciellt sätt?
Eller kanske hon/han som uppfattar det jag skriver på ett speciellt sätt?

Jag skriver metaforiskt (bildligt) ofta.
Men det är enklare, på något sätt lättare att förstå.

Inbillar jag, mig i alla fall.
Men sen är jag inte som alla andra
Nej vem är den andra lik.

Folk säger ofta tur vi inte är lika i alla fall, tänk vad tråkigt.
Vadå? Folk är lika.
Inte identiska, men det finns många som tycker om samma film, samma låt etc.
Ändå säger de flesta skönt att vi är olika, och alla inte är likadan.
Men det är vi inte alla exakt, men jag tror eller anar att vem jag än träffar i hela världen
så är vi lika på något sätt, klart inte som om vi vore stenar eller buskar.
(om nu stenar och buskar kan se lika ut)
Men vi kan ha samma åsikter, vi kan tycka om samma filmer, tycka samma tjejer ser bra ut.
Listan kan göras lång.

Jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Tiden flyter på.
Winnerbäck gör turné i sommar, och jag väntar på besked av pliktverket.
Ska jag börja 28 juli 2008 eller 1 januari 2009.
Det är väl det jag väntar på om jag ens kommer med.
Om inte får jag nog jobba.

Jag har läst många bloggar nu senaste tiden
sitter ibland på blogg.se å bara läser andras.
Många skriver varje dag! Varje dag!
Jag måste ha ett mycket dystert liv, som inte har något att berätta
Varje dag.

Vad skriver jag här någon gång i månaden. ?
Om ens så bra, men i och för sig så skriver de oftast om någon komisk incident.
Visst kan jag med skriva om varje dag i så fall, men jag tror inte det är så kul att läsa.
Inte för att mitt skulle vara kul och läsa, jag skriver bara deppigt.
Läste igenom många blogginlägg som jag skrev i början (när det nu var. )
Jag verkar vara en aning för ensam med mina tankar, och det är jag nog också.
Mycket tankar som far runt.

Och saker förändras när tiden går. Det har jag märkt.


jag skriver mer vid ett senare tillfälle detta blev ett suddigt inlägg

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilket filosofiskt inlägg...
men det verkart resten också vara! =)HA EN bra kväll...

2007-12-04 @ 18:10:44
URL: http://destinyforfun.blogg.se
Postat av: sofia

joo men jag vet.. jag har inte så mycket för mig just nu.. =) men det kan väl var en rolig ide.. än så länge har jag skrivit 22 inlägg på mindre än 20 minuter.. men inte har jag fått vara med på aktiva listan.. men nu ska jag ta en paus och sedan återuppta min väg till mest aktiva.. =) haha

2007-12-04 @ 18:25:01
URL: http://sofiakarlsson.blogg.se
Postat av: Lotta

Jag bruka inte läsa bloggar och skriver ingen egen, jag vet heller inte vem du är egentlgien, hursomhelst så hittade jag hit. Kul att höra om dina funderingar :) Människor är alltför lika varandra, vi fastnar i samma världsbild med ideal, normer och moral och tror att det vi ser är det rätta och sanna. Vi glömmer bort att se utanför ramarna. Människor borde sluta försöka att vara lika varandra, vi borde försöka utvecklas inuti mera, inte bara låta oss formas utan se livet med öppna ögon och lära oss av allt vi ser. Då tappar vi mycket av vår gemenskap och det blir kaos, men det är bara då vi hittat oss själva i något större som vi kan veta vilka vi är och vad vi står för och vilka som är våra vänner. Det var inte riktigt de du pratade om men jag kände för att dela med mig om mina tankar bara. Ha de bra!

2007-12-30 @ 02:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0