vinter, vår, sommar och höst.

vinter, vår, sommar och höst det är ett helt år,
och ett sånt har gått snart bara 4 dagar kvar.

Nyårslöften avges, som bryts i slutet på januari
eller början av februari, för de flesta.

Jag har aldrig avgivit ett löfte vid nyår,
har aldrig känt att jag har någon last som gör att jag måste ge ett löfte.
Egentligen handlar det bara om att kontrollera sig själv,
Varför ska jag avge ett löfte inför massa personer?

För egentligen, jag sviker ju inte dem om jag bryter det
jag sviker bara mig själv, och visar hur svag jag är.


Det är väl därför jag inte ger några löften
Jag vill inte visa mig svag,
Jag vill väl alltid på något sätt vara stark och kunna stå för min sak.
Så mer av rädsla så ger jag inga.

All heder åt de som klarar av att hålla sina löften.

Men det här visar tydligt vem jag är.

Det är väl därför jag tar det säkra för det osäkra,
Tycker inte om att kasta mig ut, utan att ha en fallskärm
eller något mjukt att landa på.
Jag är som en kamel, som bara lunka på i öknen.
Livet går mer på rutin
Vilket jag vissa dagar kan störa sönder mig på,
men andra dagar kan jag bara tycka det är skönt.
Men någon gång, regnar det väl i öknen.
Någon gång snöar det väl nästa år.
Någon gång sker väl något som inte bruka ske.


Jag är väl singel av feghet
Jag jobbar hemma av feghet
Jag gör lumpen för att ha något annat att göra.


Man ska vara ärlig mot sig själv,
Så jag river den fasaden som ni tror att ni har sett.
För bakom allt är väl jag på något sätt svag, men ändå väldigt trygg i mig själv.

P.s Är väldigt imponerad över hur många som orka läsa min blogg.

Kommentarer
Postat av: Fredde

å fan att han är:) haha
allt bra med dig nu för tiden?

2008-01-07 @ 20:19:49
URL: http://thebitterend.blogg.se/
Postat av: Anonym

du beskriver det bra. jag tror att många, väldigt många känner likadant som du. det är inget unikt även om man tror det för att alla döljer det så väl. men du har insett hur du fungerar och det är en bit på vägen. någonting bra innebär det!

2008-01-18 @ 11:45:57
Postat av: jossan

Så att om man verkligen VILL få de där nyårslöftena att funka så är det bästa att berätta det för ALLA för då peppas man att hålla dem, om man då inte vill visa sig svag! Eller behöver man inte lova nånting för att man är sjukt nöjd med sitt liv

2008-01-20 @ 00:43:10
URL: http://osofin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0