Utomlands ett alternativ?

Tjo alla som orkar läsa min blogg
Jag har varit lite väl inaktiv känner jag själv.
Jag ska därför bättra mig och skriva här oftare.

Nu är jag och lillebror hemma själva.
Eller iaf lillebror hemma själv
Och jag är ensam hemma.
Vet inte varför det känns så, borde ju inte göra det.
Känner mig ungefär lika ensam vare sig han är hemma eller inte.
Det är nog därför jag skriver den här bloggen.
För jag tycker att jag inte har något bättre för mig,
ett sätt att få uttrycka mig och på så sätt, få uppmärksamhet.

Uppmärksamhet hoppas jag få av pubägare och skivbolagsdirektörer.
Inom en snar framtid iaf. Har tänkt ringa till BG
för att skaffa tid, och en dag gör jag det.
Ville först spela in en demo med band,
men eftersom jag inte har något band.
Att det sen skulle ta en evighet att öva in är ju en till sak,
tid som jag egentligen inte har.
Måste ju göra klart musikvideon till februari,
och då ska jag har skrivit en rapport också.
Ska kolla med Stina med så att vi kan öva in duetten
Som jag bara måste ha med.

Men just nu prioriteras arbete.
jag och Jim pratade lite löst om vi skulle åka utomlands
nästa sommar, ja fler än vi iaf Emå med.
Tror att det kunde bli läskigt kul.
Om inte så kommer jag (tro jag).
Att öppna ett nytt konto på banken och inte ha något kort
till kontot utan att jag bara kan gå in
och ta ut inne i själva banken
Det för att jag är för lat för att gå in på banken
Bara för att ta ut pengar.
På så sätt sparar jag
förhoppningsvis en massa pengar.

Nu med ett läsår kvar, har jag enligt vad jag själv tror.
bestämt mig.
Jag kommer nog att flytta utomlands ett år efter studenten.
Då bär lasset till England och förhoppningsvis Manchester.
Tänkte då skaffa jobb där, och en säsongsbiljett till Old Trafford.
En onsdag när man kommer hem, regnat hela dan.
Man går hem byter om till Manchester kläder (United då).
Går in på United baren, Sen upp och sätter sig på läktaren
När United spelar Champions League Semifinal.
Det har varit grymt.

Men egentligen är "min plan" lite luddig.
Är den feg?
Är den modig?

Är jag feg som flyr från allt?
Eller är jag modig som vågar släppa allt?

// Henrik

Kommentarer
Postat av: Clin

Den är inte feg. Visst, man släpper allt för tillfället, men man gör det för att testa sina gränser. Ge sig själv en utmaning. Jag förstår precis hur du menar för ja undrar själv lika dant, "kommer folk tycka att jag flyr bara föratt jag väljer en högskola tiotals mil bort, när samma utbildning finns 5 mil bort?". MEn man gör det för sig själv. Jag tycker det låter som en bra plan och tillräckligt planerad än så länge för det är ju trots allt ett år kvar.
Men den är snarare modig än feg!

2007-07-17 @ 20:24:46
URL: http://clin.blogspot.com
Postat av: Sara

ska inte lägga mig i hur du vill skriva din blogg. men ärligt talat så vore det sjukt mycket bättre ifall du sket i bold och italics. .

2007-07-18 @ 12:14:53
URL: http://connectedwithwires.blogspot.com/
Postat av: Jim Kollevik

Henke henke henke min vän. Inte i helvete är det fegt att flytta från Sverige. Fan den som säger det är bara dum! Du vill göra det, det vet jag sedan innan. Det är en möjlighet som många vill göra men som inte kan, inte vågar. Ta chansen om du kan. Jag vet att det är det du vill.
/Jim!

Postat av: Jim

Bold och italics ger en liten extra kryddning. jag tror att vad henke vill göra med detta är att föra fram vissa ord eller fraser. leave him alone!

Postat av: jessica

hej. du verkar veta vad du vill. om folk ser dig som feg är det på grund av att de själva är osäkra på vad de vill göra och måste klanka ner på andra. jag tycker du är modig som vågar släppa
allt och ge dig ut för att resa:) lycka till!

2007-08-13 @ 12:30:26
URL: http://baraperci.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0