Tv4 Let's Dance och Idol. Vad menas?

hej..

Satt i fredags i soffan tittade på hockeyallsvenskan (Malmö-Leksand). När min syster kom in och fjäskade till sig att få se Let's Dance.

 Ja okej det får du sa jag slog över och satt i över 20 min och bara tittade och tänkte hur fan kan det vara bra tv. Då kom Brandeby och jag förstod helt plötsligt vad Tv4 höll på med. Det gör bra tv. För bra tv är när någon eller några gör bort sig så att folk ska titta och skratta. Det funkar i Idol och funkat tyvärr också i Let's Dance. Hela skiten uppmärksammas av Aftonbladet, kvällsposten och Expressen. "Brandeby ändrar taktik igen" läste jag på löpsedlarna. Jag menar vem fan bryr sig. Läsarna får upp ögonen, ringer och röstar på sin favorit.


Men hjälper det????

Ledsen svenska folket jag tror inte att det gör det. alla jag har pratat med vill ha ut Brandeby, han får alltid minst poäng. Men tv4 fifflar sönder röstningen (Tro jag iaf) Brandeby kommer inte åka ur, hur mycket ni än röstar på alla andra. De vill ha honom kvar, han skapar rubriker vilket ökar intäkterna från reklamen och alla som ringer.

Nu till Idol som jag aldrig mer komma titta på om jag inte får bra betalt runt några miljoner. Idol vinnaren utses av "publiken". tro jag inte heller så mkt på. Juryn har tidigt bestämt vem som ska åka ut. Om ingen i hela Sverige hade ringt på Markus som vann nu.. Tro jag inte hade ändrat ett dugg han hade säkert vunnit ändå. Ingen vet hur det går till bakom kulisserna. Jag tror även att här hjälperr inget.



Tv4 är ute efter era pengar har hittat ett enkelt sätt att få er att frivilligt ge dem till dem.

Melodifestivalen vill jag inte ens gå in på. Men större reklamfönster och enklare sätt att förstöra sin karriär finns nog inte på. De som är med varje år, och inte är med på något annat gör det endast för att synas... 
Hur desperat kan man bli.  


Tänk efter innan ni lyfter luren // Henrik


Kommentarer
Postat av: Sara

Henrik, lilla vännen. Om vi ska fundera lite på vilka som vann melodifestivalen så var det nog The Ark. Rätta mig om jag har fel nu, men jag tror inte att deras karriär blir så förstörd av det.
Förövrigt är det rätt löjligt att du rådissar Idol bara för att Lasse gör det. Det är faktiskt ett bra program. Du som är "musiker" borde ju ändå kunna uppskatta det. Det är btw inte så konstigt att Markus vann, eftersom han var bäst. Och om du nu hade sett programmet (vilket jag tycker man bör göra innan man har en åsikt) borde du veta att juryn kan sitta och dissa en artist hur mycket som helst och säga saker som "det är en katastrof om han inte åker ut ikväll". Men tjena, om det är dom som bestämmer hade dom nog plockat ut honom för länge sen..
Intressant läsning förövrigt. Du borde kanske med starta en TVkanal, du som sitter inne med alla "tjäna pengar-knep" ;)

2007-03-11 @ 21:22:33
URL: http://connectedwithwires.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0