Framtiden?

Framtiden?
svaret: ???

Framtiden är ett frågettecken för alla ändå planerar man den tidigt.
Vid 16 års ålder ska du veta vad du vill bli när du bli stor.
Jag hade inte en aning vid 16 års ålder vad jag skulle bli.
Fast jag är inte klokare såhär 2 år senare, tvärtom.

Har mer som far runt i huvudet.
Vad ska jag bli.
Artist, Verkstadsarbetare, Radiopratare, Reporter, Tv-profil, Fotbollstränare.
Nej jag vet inte. Kommer ta lång tid innan jag vet också. (skulle jag gissa).

Man utbildar sig i tre år, vad läser jag till och varför.?
Jag vet inte, det verkade roligt, hur fel kan man ha.
Det är inte så kul, klassen är mer delad än israeler och palestiner i deras konflikt.
Men det är roligare att vara i skolan än att vara sjuk och hemma som denna veckan.

Jag funderar på om efter skolan, om man skulle jobba ett år spara pengarna och flytta.
flytta utomlands, USA, England är väl det som lockar.
Bara släppa allt fly, börja om. Ha pengar så man klarar sig tre månader.
Under den tiden skulle man kunna söka jobb.
Men det blir som alltid när jag säger något, liksom inte av.

Varför blir inget av. Min bror eller bröder kommer hänvisa till deras snubbar som snackar massa goja.
Men jag tror att livet är till för att leva själv.
Att man ska lära av sina misstag.
Inte att någon ska berätta hur man ska leva det.
För jag vill leva mitt eget. jag vill göra misstag.

Jag tycker inte att man misslyckas om får barn, och flyttar till en villa.
Man behöve

// Henrik

Kommentarer
Postat av: Vg

det har du helt rätt i. Jag tycker att din ide om att flytta är bra för då kan man återfå motavation till saker och ting. Vi går ju och lyssnar på dem för att de har uppnåt det vi vill uppnå

2007-05-13 @ 21:22:59
Postat av: Anonym

vad väntar du på? förverkliga drömmen, vänta inte! då blir det, som sagt, inte av. är det det här du vill, så förstår jag inte vad du väntar på!

2007-05-21 @ 21:00:11
Postat av: Clin

Du är verkligen inte ensam om dina förvirrade tankar.. Men jag har väl själv kanske lite mer koll på min framtid än du. Bara det att jag tror att jag bygger upp den på vad jag borde och inte vad jag vill. för vad jag vill, det vet jag inte. men det känns bra att kunna säga till flk att man har tänkt ut nått iaf..
Menantagligen är det ett misstag jag komemr lära av. För jag tror precis som du, att man lär bäst av sina egna misstag..

2007-06-21 @ 22:44:15
URL: http://clin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0