Är det verkligen visdomsord?

Hej nu är det tätt mellan bloggarna!

Alla funderar över sin framtid, eller iaf de flesta av oss.
Det märker jag av kommentarer jag får.
Alla har samma frågor
Vad vill jag bli?
Är det verkligen rätt sak?

Jag snackade för ett tag sen om en som ville bli författare
men skulle gå samhälle ekonomi för att hon inte
trodde
att hon skulle kunna bli författare direkt.
Nej klart man inte kan tänkte jag, man måste jobba med det.
Jag räknar inte med att vara etablerad artist så fort jag lägger
ut låtarna myspace utan jag vet att jag måste jobba.
Det som jag tror är poängen här är att vill man göra något så gör det.

Jag ser lite ljus i höstdunklet.
Jag vet vad jag vill göra,
jag vill jobba med musik.

Men hösten är en konstig årstid.
Den har två synsätt.

1. Singeln ser hösten som:
Mörk
Kall
Dyster
Deprimerande
Grå

2. För den med partner:
Mysig
Spännande
Vacker
Färgglad

Jag kan lista fler negativa än positiva.
vilket tydligt visar vad jag är.
Men så är det väl med dem flesta årstider.
Men hösten känns på något sätt mer singel.

Hoppas ni läser visdomsorden. ;)

// Henrik


Kommentarer
Postat av: Clin

Isf är jag inte singel, eller vadå?? Haha.. :P Jag är kanske bara udda.. :P
Exakt, kämpa för det du vill, det är bara du själv som kan hindra dig att lyckas!

2007-10-12 @ 20:45:55
URL: http://clin89.blogspot.com
Postat av: Jim

Jag är singel och jag ser det ur enligt dig de som har en partners syn!

Postat av: Försvarar mig..

Det stämmer på de flesta har gjort en generalisering.. såklart allt stämmer inte på alla. Då hade det vart jävligt lätt.

2007-10-13 @ 12:01:42
Postat av: Michelle

Kul & Läsa :)

2007-10-13 @ 16:56:26
Postat av: Jim

Okej. men då kan du ju inte skriva som att alla tycker det. Då måste du precisera dig mer --> "jag tycker att..." eller "jag anser att.." då hade det inte blivit några missuppfattningar ^^

2007-10-14 @ 21:51:44
Postat av: Alexandra

Man kan bara man vill, det är rätt! :)
Dessutom är ju vägen till sitt mål mödan värd och bland det bästa! Enligt mig då ;)

2007-11-01 @ 11:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0