En sten bland andra stenar.

Nu ska jag skriva om en sten.
Om en grå sten.
Ingen stor sten.
Utan den som gömmer sig bland de andra stenarna.
Jag vill vara den stenen.
Jag vill ligga bakom just alla de andra stenar.
Eller stå.
Jag vill kunna vara bekväm längst ner.
Jag vill.
Jag borde.
Jag kanske också kommer göra det.

Det finns en desperation
I alla fall som jag upplever det.
En desperation
Att vilja vara längst upp i stenhögen.
För då är man viktigare på något sätt.
Tror kanske en del.
Men om inte jag som frivilligt lägger mig under stenarna.
Då hamnar inte de som vill överst.
Men nu finns desperationen där
Det är många.
Väldigt många.
Som vill ligga överst
Många fler än jag kan hålla kvar.
Så då rasar det.
Det gör det ibland.
Då tar jag snabbt plats underst igen.
Snabbt låter jag andra hamna över mig.
För då syns jag inte.
Men de andra stenar vill ha sol på sig.
Då blir de lite mörkare,
Jag är nästan som en vit sten.
Kanske som en diamant.
Fast inte så ändå.
Men ja.
Varför vill man då vara överst?
Varför vill man ha solen stekande på sig.
Varför vill man att alla människor ska titta på en.
Varför?

Bekräftelse är väl kanske en anledning.
Det är faktiskt den enda jag kommer på.
Men varför vill man bli bekräftad, bara genom att synas.
Hej tv.
Filma mig.
Jag undviker kameror.
Jag bad Erik (som filmade under LW i Linköping)
Att försöka inte få med mig.
Jag vill inte att folk ska veta vem jag är.
Om man nu ska veta det,
Så vill jag veta vilka som vet.
Jag vill inte att okända människor ska veta mer om mig än andra.
För varför ska de göra det?
Jag förstår inte.
Kommer kanske aldrig göra.

Jag drömmer just nu om att tjäna pengar med något jag tycker om.
Att kunna känna en större frihet.

Men då kanske jag måste avvakta nästa gång högen rasar samman.

Tänk om tvivlet inte fanns- Aguson

Kommentarer
Postat av: Sandra

Aguson rocks! De är ju också från Linkan!

2008-09-09 @ 11:09:08
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/
Postat av: Anonym

jasså du fick höra det.. njaa jag tyckte det lät väldigt bra och genomtänkt. pumpa måste du ju vara och så vill du säkert ha med gitarren för en lite personligare touch. eller nåt.

nej det blir bra helt enkelt. märta ska ju vara haloweener så ni är ju typ i samma kategori där; ätbart. :D

2008-09-11 @ 00:04:20
Postat av: Anonym

anna har felstavat. jag ska vara halloWIENER ,en allahelgonakorv på ren svenska.undrar om det ens finns...

Postat av: a

sorry märta. och jag tycker vi ska införa en ny allhelgonatradition; att äta allhelgonakorv. om det blir vi som ska hitta på nåt slags recept blir det väl falukorvar utskurna till pumpor (henrikar).

det var nog bara du som fattade att jag hade skrivit, jag var ju helt anonym!

2008-09-11 @ 18:59:12
URL: http://dukankallamiganna.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: visst är tapeten snygg? Jag älskar den! ;)

2008-09-19 @ 17:11:49
URL: http://l
Postat av: M

ja, jag kan också henrik! ;) men mellan mina långa har jag till skillnad från dig fyllt ut med dravel. Jag behöver det.

men jag kan ju inte skriva ett sånt där långt varje dag, det är fan bara lördag en gång i veckan. men jag skriver oftare än dig. för att bättra på din ångest. nighty nighty

Postat av: anna

vackert skulle jag inte vela påstå. inte när man vet hur en sån luktar..

2008-09-24 @ 21:36:36
URL: http://dukankallamiganna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vafan uppdatera nu för jävelen! ;)

2008-09-27 @ 11:14:27
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/
Postat av: anna

hm ja det kan stämma.:b jag kommer inte riktigt ihåg. och du kanske har hört att det snöade här idag och igår. så ve och fasa men vi kommer ha snöbollskrig. that's for sure!

2008-10-01 @ 23:03:54
URL: http://dukankallamiganna.blogg.se/
Postat av: anna

inne blir bra men man ska aldrig säga aldrig henrik! det hade varit kul att se dig åka skidor också... och pulka eller kälke. nej vi har mycket att stå i helt enkelt. men jag kan ju börja med att bara se dig.

ok du hinner vara här länge alltså. fast du ska veta att det är skillnad på älvsbyn och kiruna. i älvsbyn kommer det fortfarande vara hyfsat varmt.

2008-10-02 @ 21:19:24
URL: http://dukankallamiganna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0