Åska, regn och Radio.

Åska, regn, åska, regn, kvavt.
Några konstiga citat från radion och P3.
En Winnerbäck konsert som nästan regnade bort
En fotbollsmatch som va skandal.
En klok men ack så frågvis vän.
Dock åt vi dåligt med mat.
Provade kläder på åhlens som Tantmössa, handväskor, även en scarf och fick roliga blickar.

Jag å min vän diskuterade hurvida jag skulle medverka i programmet bonde söker fru.
Då kom jag på att i slutet av varje speeddate så säger jag.
Hade du lika tråkigt som jag?
Vilket då sent på natten/morgonen var väldigt roligt.

Så nu har jag sammanfattat några dagar i Halmstad väldigt kort.
Men det var en...
...roligt tid...
...en mycket rolig tid.

Jag bjuder gärna på mig själv överallt och kanske nåt ställe till.
Men jag pratar inte så mycket.
Jag går åt motsatt håll om man jämför med de flesta andra.
När jag var mindre tog jag för mig mycket överallt
På äldre tar är jag mer försiktig och studerar situationer innan jag kanske säger något.
Jag pratar gärna inte om mig själv och min historia.
Min framtid kan jag inte prata om så mycket, för den är så suddig.

Jag har nu jobbat tre dagar och alla tre dagarna har jag lyssnat på sommar i p1.
Ett underbart program faktiskt.
Om ni inte har så lyssna på det.
finns på www.sr.se.

Nu gör jag reklam igen, borde kanske få betalt för det men nej tack.
Jag sprider gärna denna samhällsinformation gratis.

Men jag har iaf lyssnat på sommar.
Hört allt från Jens Lapidus till Winnerbäck.
Dessa två herrar hade underbara sommarprogram precis som
Yrsa Wallden, Fredrik Lindström, Säkert! (Annika Norlin) och Pia Johansson.

Dessa sex människor.
Som för övrigt är tre män och tre kvinnor. (fan va jämställt) har alla haft något som jag känt igen mig eller som jag bara skrattat åt. tre av varje på bägge.

Vill man skratta mycket så ska man lyssna på:
Lapidus, Lindström och Johansson.

Vill man få en bild av hur jag är så lyssna på:
Yrsa Wallden, Winnerbäck eller Norlin.

Yrsa Wallden pratar om hur det är att vara blyg och ofta sitta längst ner i klassrummet
och att gå på konserter själv.

Winnerbäck pratar om modern journalistik, ångestkänslor.

Norlin, pratar om sin uppväxt i norrland och hur det är att bli musiker. men så säger hon...
"Vi pratar bara när vi har något vettigt att säga"
Så har jag börjat tänka.
Innan jag hörde programmet faktiskt.
Jag tycker inte att det är intressant för mig att berätta om allt, vem bryr sig.

Jag vet en flicka som är jävligt lik mig.
Hon är ungefär lika dålig som mig på att lösa korsord.
Vi lyssnar på likadan musik.
Vi har roligt tillsammans.
Men vi är rädd för närhet
Dock på olika sätt.
Hon kroppslig
Jag känslomässig.
Vi tänker ofta likadant.
Men vi är ändå så olika.

Jag vet inte varför jag skrev det riktigt.
Men jag trodde inte man kunde förakta kramar.
Men tydligen.

Jag har börjat lida av prestationsångest.
Jag har märkt hur det arta sig.
Överallt kan den drabba mig.
På msn
På offentlig toalett
I ett samtal
I en sms-konversation.

Denna bloggen är skriven under prestationsångest.
Någon sa att detta var den bästa bloggen den personen läst.
Hur fan ska den då bli bättre ?

Kommentarer
Postat av: Blivande japan

Prestationsångest är nog det sämsta som finns, har levt med det så länge som jag kan minnas...

2008-08-17 @ 00:39:16
Postat av: Sandra

Jag är en jävel på korsord, jag kan lära dig... s

2008-08-17 @ 17:28:58
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/
Postat av: Victoria

Kan tänka mig att det är ett stort kliv ut i verkligheten sen och att man kan sakna gemenskapen i skolan. Vad jobbar du med?

Jag är inte heller en pratkvarn, kanske med dem jag känner men annars kan jag vara lite avvaktande/blyg. Har inget vettigt att säga eller fråga. Avundas dem som kan göra stort och bra intryck, jämt.

2008-08-20 @ 22:00:04
URL: http://victoriagustafsson.blogg.se/
Postat av: Stephanie

jag hittade dig :>

2008-08-24 @ 00:21:34
URL: http://enclose.blogg.se/
Postat av: Stephanie

haha, jaså det gjorde du. Duktigt av dig!

Jag tyckte bara att det var gulligt att du grät, men han kommer ju antaligen spela mer gånger :)

2008-08-24 @ 11:57:13
URL: http://enclose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0