Att komma bort från någonstans och att hitta någon annanstans

Att våga svinga sig
Att våga ta fart
Att våga släppa taget
Att hitta någonting
Att glömma något annat
Att komma bort från någonstans
Att hitta någon annanstans
Att gå för det inte känns bra
Att stanna för att det känns bra
Att bara lyfta och inte vända blicken
Att kunna landa och bli nöjd.


Det vill jag.
Fan vad jag vill just det.

Jag tänkte häromdagen när jag jobbade
Att detta kommer jag aldrig göra sen.
Jag kommer aldrig kunna bo på landet med kor.
Jag vill inte vara bunden på det sättet.
Jag pratade med en gammal klasskompis
Hon ville inte flytta till Linköping
Utan tycker Älmhult är mysigt.

Det  tycker inte jag.
Min syster flyttade till Osby
Min bror kommer ta över hemma, tror inte du åker runt så mycket som du säger Håkan
Vg ja? Tror inte heller du försvinner så långt härifrån.
Thessan å Mathilda ni är för små för att jag ska kunna analysera er. (om jag sen har rätt eller inte är en annan sak.)

Men jag vill inte bo här,
Jag är inte hemma trots att jag är hemma.
Jag är inte glad trots att jag ler
Jag är fan inte jag.


Jag vill hitta något
Jag vill stadga mig med.
Jag kommer inte gifta mig.
Jag har det på känn nu.
Jag vill inte gifta mig
Inte för att man bara skiljer sig eller något sånt
Utan för att jag klär inte i rollen som brudgum.
Visst, bröllop är fint.
Kanske där det skär sig vad vet jag.
Spelar ingen roll vart.
Det känns inte som jag.
Men inte det jag söker mest.
Jag söker en plats
där jag kan vila
där jag kan se något varje dag
Utan att dö av tristessen

Det finns något i mig som driver mig iväg.
Jag tror inte jag kommer att bo hemma under hela 2010. (gör lumpen 09)

Jag måste bort.
Jag söker något
Men vet inte vad
Om du hittar det
Så tveka inte
ring
smsa
skrik
viska
gör något bara jag får reda på det.


Jag har träffat folk som sagt:
Jag har alltid velat bo på landet och/eller vad fint ni bor här hade jag velat bo

Vad ser de som inte jag ser?











En annan tanke helt off topic.
Personer som saknar ett sinne t.ex  hörsel eller syn,
de får förbättrade andra sinnen.
Men när man blir äldre försämras ju alla sinnena.
Varför blir inte t.ex lukten eller smaken bättre?
tåls att fundera på.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Du är minsann en upptagen kille.

Vill du inte ses är det också helt okej att säga det. Jag kan inte heller förens om ett bra tag förstås, åker till Frankrike den 2:e aug. är hemma igen runt den 14:e tror jag. Efter det är jag ledig, vad jag vet.

Hör av dig :)

2008-07-24 @ 20:37:07
Postat av: storebror

Vad ar det som hindrar dej bror. om man vill upptacka saker sa maste amn borja leta ocksa. du har ratt jag kommer nog att ta over hemma. Nar ar ju en annan grej. ingen vet vad framtiden innehaller, men med en vilja och en drom kan man for verkliga manga drommar innan man dor.

2008-08-07 @ 01:41:31
Postat av: Blivande japan

Jag förstår inte heller riktigt grejen med landet fast jag bott där större delen av mitt liv.. Bra blogg förresten!

2008-08-17 @ 00:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0