studentrum, radhus, xbox 360, lånad kudde och en kram

Jag tänkte börja med att skriva en passande rubrik för att på något konstigt och aningen udda sätt beskriva Älvsbyn och Kiruna.
Men jag har inget bra ord.
Det kan troligen sluta med en massa adjektiv bara, det känns inte främmande alls.
Troligen blir det så.

Men nu vet jag hur det är att bo i studentrum och i radhus.
Hur kallt det är i norrland i oktober och hur norrsken ser ut.
Men ja, jag och M gjorde det vi är bäst på.
När det gäller ni vi har sällskap.
Vi sov mycket.
Oftast hela dagarna.
Men vet inte om det bara är så att vi blir trötta när vi ser varandra.

Om jag ska klaga så var det kallt i början, hela huset konstigt möblerat med tanke på hur mycket jag slog i.

Men hur mycket jag än letar fel så kommer jag nog åka och hälsa på när jag får.
Vi hade xbox natt eller snarare M och A hade.
A var rolig och snäll på samma gång. Även om hon var väldigt lik Stadling.
Vilket är en komplimang 12 gånger av 10.
Ni bakade kakor, i tre olika kök. (As, Ms och H&Es kök)

Vi var på två förfester tillsammans.
Jag var på krogen
Fick en spark på vaden i garderoben
träffade folk som påstod att de kände igen mig.
Jag liknade någon som gick på rymdgymnasiet.
Drack två öl
Lite av någons grogg (personen hade rosa kanindräkt vågade inte dricka för mycket)
Köpte burgare och pommes.
Skulle köpt två pommes
och två dipp.
Och en burgare.
Jag fick en burgare, en pommes och två dipp
Sen pratade kassörskan engelska med mig.
Ja, småländska är ett eget språk.
Tydligen enklare med engelska då.
Vi fick sova på H&Es soffa den var liten och hård.
Ja, vi gjorde ju inte så mycket så finns inte så mycket att skriva.
Resan tillbaka till Älvsbyn med lite för många handbollstjejer.
Tittade på the big bang theory.
Jag skrattade nog mest.
Om man inte jämför med handbollstjejerna.

Vi skulle göra marängsviss och jag skulle handla.
Skrev lista för att inte glömma något.
Gick hem och vi bestämde oss för att avsluta med det.
Dagen efter frågar du om jag köpte maränger vilket jag inte gjorde.
Jag satsade enbart på sviss.
Men sen gjorde vi marängsviss
Jag tittade lite på fotboll.
Innan C ville byta kanal och jag bytte rum
Sen låg vi och tittade på fotboll.
Jag fick M till att nästan se en hel match.!!!

Men sen var det roliga slut:
Igår stod jag och sa hejdå på perrongen.
Du hade tårar i ögonen och ville tydligen inte lämna.
Jag hade hellre sett dig gå
Istället kände jag mig som den elake som bara lämnade dig kvar där
Helt ensam.
Fick en klump i magen när tåget lämnat perrongen.
Fick dock en kram av konduktören. (mest för att jag bad om en)
Hon var snäll.
Hon förstod nog varför.
Hade jag haft Hellströms låt "Försent för edelweiss" under tågresan så hade frasen
inatt finns ingen väg tillbaks.
säkert ekat i mitt huvud


Men tack för att du visade mig Kiruna. Tack för att du drog mig ut på promenad, så jag kunde kasta snö i ansiktet, ha löjligt mycket energi, dra dåliga skämt, för att jag slapp sova på bäddsoffan, för att jag fick hälsa på, för att du lät mig sätta upp ramar och göra så de är raka med snedtaket. för att jag fick uppleva telefonmodemskänslan, för alla kakor, för kylan, för den frusna isen, för historierna, för att jag fick träffa anna och linda, för att jag fick titta på fotboll och hockey, för att jag fick vara med på xbox-natten, för att jag fick sova trots du hade morgonträning, tack för inbjudan om att hälsa på igen, för att jag fick tjuväta i matsalen, för all musik, för att jag faktiskt läste ut iaf två böcker, för att jag fick låna en kudde, för att du aldrig blev less och önskade att jag skulle åka hem.
Tack som fan!

Håkan Hellström- Försent för edelweiss
Plain white T's- Hey there Delilah
Lars Winnerbäck- När sommaren kommer
Vapnet- Skorpan

Kommentarer
Postat av: anna

ja nåt fick vi ju gjort iaf och det blev bara lagom kort. och jag råkade baka, inte så lite heller och mer blir det nästa vecka. suck

du var en trevlig överraskning du med. och vi kommer nog hinna ses igen har jag en känsla av.

2008-11-06 @ 17:46:01
URL: http://dukankallamiganna.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tack :) Jo Anna är väldigt Anna varesig hon är bakom trädet eller ej :)haha.. Jo det ska jag göra!

Du verkar ha haft det rätt så skojj här uppe iaf! :)

2008-11-17 @ 19:35:57
URL: http://emmotsanna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag såg den hemma i underbara Malmö. Hade gett en arm för att se den i Sthlm eftersom Lasse Himself hade varit där!! Men vad gör man? Underbar upplevlse!

2008-12-01 @ 17:03:51
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/
Postat av: a

yes i'm feeling the irony. Du har nog rätt, det kan bli väääldigt dålig stämning när vi ska på semester och liknande. jobbigt att få in henne i bilen om man nu ens får med henne från bombplatsen.

och du bör nog oroa dig hon kommer nämligen mycket väl ihåg din dissning av hennes gångstil och så råkade jag nämna vilket datum du kommer med tåget. hon sa då att det var synd att du inte åkte flyg...

2008-12-06 @ 16:52:08
URL: http://dukankallamiganna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du måste va skåning som skriver "pommes" ;) Hahahah! Kul att höra av dig, kommer uppdatera bloggen mer om en vecka då jag är tillbaka med min gamla dator i min gamla lya. Du med hoppas jag???????????+

2009-08-21 @ 00:47:12
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0