Resa genom Sverige.!

Ute är det kallt, svart och blött
Jag åker långt bort
I ett försök att se på mig själv annorlunda
Vi åker förbi städer, skogar och bensinmackar
Jag har två tjejer vid sidan om mig på andra sidan gången
Längre bak i vagnen är en unge som har onödigt mycket energi
Och en av de kläckte ur sig
"synd att man inte får aga barn för då hade nog ungen vart tyst."
De är jävligt trötta trötta, jag känner mig inte så trött
Eller jo jag är jävligt trött
Sitter helt utan Internet oh desperat klickar målservice på mobilen
Sport, sport, sport, sport, sport, sport!!
Jag måste ha sport och gärna ganska mycket.
TPS Åbo spelade en jämn match idag, om ni inte visste.
Det är målfest i Champions League troligen mest för att jag inte kan titta
Jag sitter bara och klickar på tangenterna och försöker få något vettigt ur mig
Detta är ett blogginlägg som kommer publiceras ett anta timmar efter det skrivs vet ej hur
många. Me det är nio timmar tills jag når min station, och är en gnutta livrädd för att vakna upp i Narvik, för att jag för-sover mig.
Norrland är illa men vet i fan om inte Norge är sämre!...
De som lagt spåren norr om Stockholm är några lata jävlar
För tåget lutar ju satan.
Är ju rädd för att trilla ner i mittgången när som helst.
Med det lär inte ske.
Men om det skulle mot all förmodan ske så kommer jag att slå huvudet i sätet tvärs över.

Jag sitter och lyssnar på Lasse W live från alla möjliga ställen.
Huvudet gör lite ont och funderar på att om det skulle hjälpa om jag gick in till restaurangen
och drack öl tills den stängde. Tveksmt! Men en aning lockande.
Men jag känner mig själv och vet att det inte kommer ske, seriöst restaurangvagnen får mig
att känna mig som en rik snorunge som åker ett tåg som snart kommer att bli rånat á la western-film.
Men när jag var där sist satt en svensk och skröt om tåg museet i Gävle för en som
pratade med rysk brytning och jag fick en konstig känsla och
Började invänta Daniel Craig som skulle flyga in genom fönstret och börja skjuta hejvilt!
Hur länge jag än satt där kom varken Craig eller en snygg bondtjej.
Jag blev besviken och gick därifrån för att titta på en film och äta upp min påse av bilar
som jag köpte mycket dyrt och ångerfullt inhandlat.

Nu kör vi sakta, eller ja lokföraren kör sakta, men nu ökar vi jävlar vad vi ökar.
Tror han har glömt vad som var broms och gas, men nu hittat vilket.
Jag hittade inte min biljeett innan, och började få lite panik.
Konduktören sa efter:
"Oj, där började du bli nervös, men jag hade bara kommit tillbaka sen, så hade vi letat tillsammans.
Det hade varit du och jag mot världen, eller i alla fall biljetten"
Han verkade snäll och var lite söt
Han liknade Super-Mario fast tjockare, i konduktörskläder men utan prinsessa.

Nu är data-klockan tio i två, vilket betyder att klockan snart är kvart i tro jag, om jag inte har fått det hela om bak-tassen.
Vilket jag kan ha fått. Men ja nu har jag väl sovit 2.5 timme, men vilat desto mer
Och kommer kanske sova någon timme till innan min station kommer fram.
Eller snarare tvärtom tills vi kommer fram till min station eller inte  men ja förstår ni inte nu.
Då vet jag inte vad jag ska skriva,
Då kan ni givetvis kommentera så ska jag försöka förklara det bättre.
Jag lovar ingen jag ger er bara en förhoppning.
Om något bättre, kanske lättare vad vet jag?...
 ...alldeles för lite.
Men vad kommer då att ske dessa två veckorna.
Ja, jo, jag vet inte riktigt ska träffa en hel familj som jag inte sett på länge, me även löst folk.
Främst åker jag upp för att träffa M och C!
Där fick E och H så det kändes...
...inte troligt.
Om jag skulle träffat någon som börjar på D.
Hade det blivit McD vilket kanske inte är skoj när ni som läser det har släpat er igenom en hel skoldag
och ni är bittra och sega.
Kanske inte alla men vet en som är det!
Nu ser jag månen eller snarare såg för nu försvann den.
Jag har börjat fundera på om tågpersonalen slarvat bort lys-knappen.
För de sa att de skulle släcka vid ett-snåret och när är det vid två-snåret och lika tänt som vi kl 18 eller 19 eller vilket som..
...Men de kanske menar imorgon eftermiddagen när det är ljust ute vad vet jag.
Jag har blivit utsatt för en terrorattack av en svensk idag.
Hon envisas med att skruva upp värmen konstant.!
Sen var det en unge som försökte riva tåget, om jag hade varit förälder till ungen...
...hade han sovit i ljusdal medan jag åkt vidare.
Allt jag har att skriva just nu lär återkomma innan ankomst så att säga.

Jag hade rätt, nu lämnar vi Vännäs och jag har nu aldrig varit såhär långt norrut.
Och då har jag minst 2,5 timme kvar.!
Trolige en kvart+ eftersom jag tror att tåget är försent vet ej riktigt varför.
Kan vara det med att chaffisen blandade ihop broms och gas innan.
Men ja, nu är det jag och en familj som ska av i Umeå kvar.
Jag är näste till att hoppa av.
Tjejen som var med innan också hon hoppade i Vännäs.
Det var en ganska intressant bild, man kunde ha tagit en bra bild...
... Om man haft en kamera och dragit ner rutan.
Hennes gra jacka smälte mer och mer in i den tjocka dimman som är ute såhär på morgonkvisten.
Det var intressant väder ute, nyss!
Vet ej hur det är i Älvsbyn där jag ska kliva av.
Har för övrigt inte sovit mer sen sist och klockan böra närma sig 4 och jag är inte så trött...
... Okej lite trött kanske men ja det spelar inte större roll.
M har förbjudit mig att skriva långa meningar.
Och jag tro att det är ganska långa en del av de iaf.
Som i sin tur har färgat hela det här inlägget grönt, i alla fall i Word!
Tveksamt om det blir så på blogg.se, det hade varit intressant att se.
Det var tänt i köket hos någon vi körde förbi!!
Vem fan har tänt i köket i kl 4! Jag tror det var köket!
Sak samma, man har inte tänt kl 4!!!
Inte en onsdagsmorgon i alla fall.
För det är väl onsdag?
Nu är det över 12 timmar sen jag lämnade småland,
Och jag har snart 150 mil hem, det är långt.
Jävligt långt!
Vem fan vill bo såhär långt ifrån civilisatioen?!!

Ingen snö än!
Jag uppreppar ingen snö än!
Dock var en hel by ute och körde (dvs 2 bilar)

Nu är kl snart 5 och det är 1,5 timme kvar, jag har bara sovit 2,5 timme i natt och kommer inte somna innan.
Så nu är det 4,5 avsnitt vänner tills jag är framme.
Jag får räkna lite så.
Tittat på tre olika filmer hittils
3:10 to yuma
Breakfast with Scot
och
Wedding daze.

Bästa filmen var 3:10 to yuma där jag faktiskt grät lite i slutet
Annars var Wedding Daze riktigt bra också, väldigt skön romantisk komedi som inte upprepa inte innehåller Hugh Grant!
Breakfast with Scot, var helt okej. En gammal NHL-spelar som är tv-ankare och dessutom är homosexuell. Inte helt okej inom hockey. Han och hans pojkvän får ta hand om ett barn som vars mamma dog och är släkt med någon på något sätt.

Nu har jag sovit  5 timmar i Ms sänga det var skönt och välbehövlihy.
Jag kan inte förstå att de har försökt lura hit mig.
Jag ångrade mig ungefär två minuter efter jag klivit ur tåget (som var tidigt! med 7 minuter!)
Det var svinkallt!
Verkligen sjukligt Kallt!!!
Dessutom var det overkligt långt till deras rum, som är förvånadsvärt stort.
Undra om de fått de här rummen utan ha hälsat på någon...
...som bestämmmer.
Jag sitter nu aningen desperat och försöker på något sätt komma in på internet.
För om jag ska vara ärlig så är det inte så kul att bara sitta.
Men nästa gång om det blir någon nästa så åker jag med liggvagn!
Bara så ni vet, kosa vad det kostar vill!

"hälsa skönheten i norr"
(funkar när jag är i norrland)

Lars Winnerbäck- Hjärter dams sista sång
Lars Winnerbäck- Lång väg hem
Tomas Andersson Wij- Sanningen om dig
Lars WInnerbäck- Se dig om
Montt Mardie- Paraply
Lars WInnerbäck- Brustna hjärtans höst
Aguson- Stockholm 1/11/03
Tomas Andersson Wij- Första snön är alltid vitast

Skrev ju åtta inlägg under resan därav åtta låtar!

Kommentarer
Postat av: anna

det går väl lika bra med mcA? och du ska veta att älvsbyn tillhör de varma delarna av norrland. och gud vad du sjåpar dig. det får vi ändra på. :D

jag kommer troligtvis INTE baka nåt under lovet. du är ju lite elak. jag är faktiskt en väldigt trevlig person. trevlig och älskvärd på alla sätt och vis.

2008-10-22 @ 23:31:25
URL: http://dukankallamiganna.blogg.se/
Postat av: mia

jasså, så du har tagit dig till älvsbyn nu? :D fan att man är sjuk, hade varit kul å se den omtalade Henrik ;p och jag väntar mig att alla mina förväntningar slår in! (du kan va lugn, jag har inga förväntningar alls) ;D

2008-10-23 @ 02:26:27
Postat av: Blivande japan

Norge är det väl inget fel på? Där finns ju en massa vackra, norska pojkar. ;)

2009-01-02 @ 14:36:29
URL: http://blivandejapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0